9.07.2009

A szerzo megkiserli rekonstrualni Nemetorszagba kerulesenek korulmenyeit

Jo eddig mokaztunk meg anegdotak, de most ideje komolyra forditani a szot. Ittletem elsodleges oka persze a Freiburg Frequency Frenzy news item feltunese a linguist listen, amely a nyelveszet popbitche, illetve a castlplus listan, amely a nyelveszet footage fetish foruma, es akkor feluvoltottem boldogan, es rogton forwardoltam a cuccot M-nek, aki szinten feluvoltott boldogan, ami nala ugy fest, hogy faarccal azt mondja, Vuaaauu, de neki mar keso volt, ott rohad meg Skociaban.

Az eredettortenet azonban komplexebb; (pontosvesszot erzed azert) kezdopontnak talan azt az idopillanatot jelolhetjuk meg, amikor lehuztam az elso unikumomat a Budai Oregfiuk Pabban. A Budai Oregfiuk Pabba a tarsadalom kevesbe sikeres retegei illetve kozepiskolasok jartak, ami persze tautologia legbelul, a sort egy aluminium kadbol mertek ki kanallal, es csempe boritott mindent, hogy a delutan hatos zaras utan le lehessen slagolni a cuccot. (Most lattam amugy nemreg, hogy felujitottak, legalabbis kintre felraktak egy uj molinot, gondolom mar csak a Mombol jarnak oda a jappik, es porgetik a kobanyai plakat alatt az ajfonjukat, mindegy.) A Budai Oregfiuk Pab ezenfelul otven meterre volt a kozepiskolamtol, nem csoda hat, hogy ott voltunk szeptember masodikan reggel kilenc orakor, derek oreg baratommal, I-val, akkor mar mindketten kilencven perce voltunk ebren kulon-kulon, es ebbol negyvenot percig tori ora volt, igy az unikumot megerdemeltnek ereztuk. De kanyarodjunk vissza a pruszti pillanathoz, amikor ledontottem a dolgot, majd Hooooh kialtassal lecsaptam a poharat az asztalra, majd I-ra neztem, aki eppen Hooooh kialtassal csapta le poharat az asztalra. The thing is, kozepfoku nyelvvizsgank volt angolbol, igy nem kellett bejarnunk orara, es a felszabadulo idot probaltuk hasznosan, tartalmasan tolteni. A Hoooh-okkel parhuzamosan mindkettonkben alakot oltott az a szep gondolat, hogy a tovabbtanulast is hasonlo keretek kozott kepzeljuk el mostmar, pinceben, csempezett asztalnal ulve, lehetoleg, de talan meg azon felul is. Evekkel kesobb mindketten implementaltuk kisded akciotervunket, I a BME-n lett muszaki informatikus, en azonban biztosra mentem, es azt mondtam, hogy ha a kozepiskolai angolorak ebben a felallasban zajlanak, akkor az angol szak a bolcseszkaron, az sem lehet olyan mas, amiben nem is tevedtem annyira nagyot. De.

Szoval igy kerultem angol szakra, ahol azert meg kulonfele hatasok ertek, amirol mar irtam korabban is. Eleg az hozza, hogy bar nem tudom, milyen erzes a vegbelkup formajaban fogyasztott kristalyos kokain, de eleg jo approximaciot kaptam Tragar tanar ur mondattan orajan, ahol valami haztetok voltak a tablan, Debrecen alkonyatkor, meg nyilak, tenyleg, Tragar tanar ur azt orditotta, hogy anyad loval kozosuljon, es kislanyok sirtak. Itt mar megtetszett a dolog, de a vegso lokest megiscsak az adta, hogy nyelvtortenelem orara keszulve magamra rantottam a biblias polcot a konyvtarban, es enyhe agyrazkodast kaptam, utana egyik Ereignis kovette a masikat, tobbsegukre egy Brueghel-Dante-Burroughs trio sem talalna szavakat, csak arra emlekszem, hogy egy kifli log ki a fulembol, es egy pad alatt fekszem, mialatt egy uvegvagora emlekezteto emberi hang kikel a manysi fonemakeszlet osszes teves ertelmezesei ellen egyszerre, kicsit felulok, megkerdezem a mellettem ulo M-et, milyen oran vagyunk, milyen oran vagyunk, kerdez vissza, hiszterikusan kacagni kezd, aztan elsirja magat, jo szoval tehat vegul itt vagyok, megyek is, es irok egy absztraktot az OCP-re.