10.06.2009

A szerzo transzcendentalis elmenyt oszt meg

Elmeselem mit csinaltam 24 oraval ezelott. 24 oraval ezelott egy toronyban alltam tiz, aranyos kis manora emlekezteto nemet nyelveszdoktorandusszal, es hallgattam egy embert, aki ugy nezett ki, mint a Balu kapitanybol a Lajcsi, a Kongo Bar tulajdonosa, csak lezser zakot viselt, es romanisztika professzor, es arrol beszelt, nemetul, szoval ilyen Parasztbiblia jellegu tortenetet adott elo, hogy Isten a hetedik napon teremtette a nemet egyetemi tanart, aztan megpihent, de aztan az ordog megalkotta a kollegakat, es az a tanulsag, hogy csapatkent kell egyuttmukodnunk, mert a legfontosabb dolog a kolcsonos megertes es a szeretet, es a legijesztobb az az egeszben, gondoltam magamban, mikozben futyult a szel a talpunk alatt, es a tavolbol beneztek a Fekete Erdo ormain allo szeleromuvek, hogy ertettem, amit mond.

Most mondanam, hogy ez volt eddig a legdurvabb elmenyem itt, de nem. Ez van minden aldott nap. Reggel torony, utana valaki felolvas a Bibliabol, aztan korbekergetjuk egymast csovekkel a belvarosban, nekem mar ez a normalis. Hadd zarjam e kurta bejegyzest a Burzsoa Nyugdijasok halhatatlan soraival: Tavaly a Balatonnal elszakadt a kaucsuk, az aldozat szerencsere csak egy kulfoldi turista volt, nade akkor is. Nem eleg veszelyes az elet? Menjenek el Vietnamba, ott ugraljanak.